ورود کارخانه کاغذ زاگرس با ظرفیت ۴۰ هزار تن به جریان تولید کاغذ تحریر

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۵/فروردین/۱۴۰۱

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از ورود یک کارخانه جدید با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن کاغذ تحریر به جریان تولید در کشور خبر داد و گفت:‌ با حمایت رئیس جمهور و تأمین تسهیلات مورد نیاز این کارخانه سال آینده به مدار تولید وارد می‌شود.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از ورود یک کارخانه کاغذسازی دیگر به جریان تولید کاغذ تحریر خبر داد و گفت:‌ در شیراز کارخانه کاغذ زاگرس با ظرفیت خوبی ایجاد شده و اخیراً رئیس جمهور نیز بازدیدی از این کارخانه داشت.
وی با اشاره به ظرفیت این کارخانه افزود: کارخانه کاغذ زاگرس می‌تواند سالانه تا ۴۰ هزار تُن کاغذ تحریر تولید کند اما متأسفانه گرفتار بروکراسی شدید اداری شده است. از سوی دیگر، شخص رئیس جمهور قول داده زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز این کارخانه را که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است، تأمین کند تا به ظرفیت تولید برسد.
وی ادامه داد:‌ وزرات صمت از سندیکا در خواست کارشناسی کارخانه را کرد. ما هم کارشناس فرستادیم و تأیید کرد که این کارخانه ظرفیت و قابلیت بزرگی برای تولید تحریر و چاپ دارد.
رئیس سندیگای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا یادآور شد: بانک صنعت و معدن اگر سرمایه مورد نیاز این شرکت را تامین کند،‌ این کارخانه می‌تواند در مدار تولید قرار گیرد. سرمایه‌گذاری کلانی برای راه‌اندازی این کارخانه انجام شده و از تکنولوژی‌ و ماشین‌آلات روز دنیا بهره برده شده است‌، در صورت حل مشکل مالی این شرکت‌ می‌تواند کمک مؤثری در راه تولید داخلی تحریر باشد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط