معاون وزیر ارشاد در مشهد مقدس: معاون اول رئیس‌جمهور ۴۰میلیون دلار برای واردات کاغذ تخصیص داد/ ارز ۴۲۰۰ از واردات کاغذ برداشته شد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۴/آذر/۱۴۰۰

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به‌میزان مورد نیاز کاغذ وارد کشور شده و ۴۰میلیون دلار نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به واردات کاغذ اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، یاسر احمدوند ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از دو کتاب شعر رضوی با عنوان “چشمه گوهر” و “آیینه‌های رضوان” در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنها کاغذ عامل تعیین‌کننده افزایش قیمت کتاب نیست و عوامل بسیاری روی این موضوع اثر دارند، خوشبختانه تعداد عنوان و تیراژ کتاب سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این نشان می‌دهد افزایش قیمت کاغذ تأثیری در این حوزه نداشته است.
وی افزود: حوزه نشر همیشه تحت حمایت وزارت ارشاد اسلامی بوده است و دولت نیز توجه ویژه‌ای به فرهنگ دارد و در همین راستا حمایت از خرید کتاب ناشران، برپایی نمایشگاه‌ها، فروش فصلی کتاب و کاغذ را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه طبق آمار ارایه‌شده از سوی گمرک به‌میزان مورد نیاز کاغذ وارد کشور شده و ۴۰ میلیون دلار نیز از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به واردات کاغذ اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی از واردات کاغذ برداشته شده است و کمبودی در تأمین کاغذ با توجه به ثبت سفارش‌ها از سوی واردکنندگان وجود ندارد.
احمدوند تصریح کرد: امکان ثبت سفارش و تخصیص ارز نیمایی به واردات کاغذ نیز در بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شده است و مشکلی بابت تأمین آن وجود ندارد البته حمایت از هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد است اما ما متولی کاغذ نیستیم با این حال مشکلات حوزه نشر را از مسئولان مربوطه پیگیر هستیم تا فعالان حوزه فرهنگ و هنر دغدغه کمتری داشته باشند.
بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه نیاز به اجماع نخبگانی دارد
 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در حاشیه نشست تخصصی بازخوانی و ساختار فرهنگ و رسانه در مشهد مقدس اظهارداشت: نقص‌ها و چالش‌هایی در حوزه فرهنگ و رسانه وجود دارد و ساختار فعلی نمی‌تواند مطلوبات مد نظر را به قدر کافی مهیا کند، از این رو لزوم بازسازی این حوزه نیاز به اجماع نخبگانی دارد.
یاسر جلالی در ادامه گفت: اکنون شرایط برای دریافت نظرات نخبگان مهیا است تا با استفاده از آن بتوان برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه فعالیت مناسبی صورت داد.
جلالی  افزود:نقص‌ها و چالش‌هایی در حوزه فرهنگ و رسانه وجود دارد و ساختار فعلی نمی‌تواند مطلوبات مد نظر را به قدر کافی مهیا کند، از این رو لزوم بازسازی این حوزه نیاز به اجماع نخبگانی دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رسانه‌ها در ایجاد انگیزه و کمک به نخبگان و خبرگان، می‌توانند شرایطی را مهیا کنند که نظرات آنان نیز منتقل شود.
جلالی تصریح کرد: برای بازسازی ساختار فرهنگی رسانه فعالیت مشترکی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است تا بتوان به طرح کلان و معماری اصلی آن بنا بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب دست یافت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این موضوع از گذشته محورهایی وجود داشت و بر همان اساس در قالب ۸۵ محور اصلی، سوالات و سرفصل‌هایی صورت بندی شد تا در نشست‌ها، صاحبنظران حوزه‌های مختلف فرهنگ و رسانه، نکات مورد نظر خود را برای استفاده در تدوین و بازسازی طرح کلان فرهنگ و رسانه مطرح کنند؛ تاکنون هزار و ۲۰۰ گزاره از ۸۰۰ نفر متخصص این حوزه‌ها به دست آمده است و امیدواریم این روند برای بررسی آرای نخبگان ادامه یابد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط