معاون وزیر ارشاد: تأمین کاغذ به کمک واردات و تخصیص یارانه انجام می‌شود

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۴/آذر/۱۴۰۰

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محدودیت‌های ارزی مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کاغذ ایجاد کرده است گفت: در این راستا از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ها برای تامین کاغذ ایجاد می‌شود.

ه گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فرشاد مهدی‌پور شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر جایگاه تاریخی این استان در بخش‌های استان برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های مهم اقتصادی این استان اظهار داشت: پیشینه تاریخی درخشان، توانمندی در حوزه زیرساختی اقتصادی، استقرار شرکت‌های بزرگ و نیروهای انسانی توانمند و متخصص زمینه رشد و کمک به رسانه فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در کنار خلیج فارس نقش مهمی در تحولات فرهنگی ایفا کرده است افزود: برای تداوم این جایگاه باید مسائل و مشکلات حوزه رسانه شناسایی و برای آنها چاره‌اندیشی شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر حمایت از رسانه‌های محلی و کوچک خاطر نشان کرد: در این راستا آیین‌نامه آن تدوین و زمینه حمایت از این رسانه‌ها فراهم می‌شود.
مهدی‌پور از افزایش سهم آگهی به نمایندگی نشریه‌های سراسری خبر داد و تصریح کرد: سهم آگهی به نمایندگی نشریه‌های سراسری که ۱۵ تا ۲۰ درصد بود بر اساس آیین‌نامه جدید باید به ۳۰ درصد برسد
وی با بیان اینکه رسانه قوی باید با تولید محتوا، اثر آفرینی کند افزود: رسانه قوی و موثر باید لوازم آن در ابعاد گوناگون فراهم شود و مورد حمایت قرار بگیرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نظم انتشار رسانه‌های چاپی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری رسانه‌های چاپی از ۹۰ درصد به ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و پیشنهاد شده این مطبوعات برای پنجشنبه‌ها چاپ نداشته باشند.
مهدی‌پور با اشاره به اصلاحات در مورد آگهی‌های دولتی افزود: در این اصلاحات باید همه رسانه‌ها از آگهی‌های دولتی بهره‌مند و از آنها حمایت شود.
وی مشکلات سامانه صندوق اعتباری هنر در بخش خبرنگاران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای ثبت اطلاعات در سامانه صندوق اعتباری هنر یکسری موانع و مشکلاتی برای خبرنگاران ایجاد شده که باید پیگیری لازم انجام شود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تأمین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها در حوزه مسئولیت این وزارتخانه و در حیطه کاری معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد نیست گفت: با این وجود پیگیری لازم برای تأمین آن در حال انجام و این درحالی است محدودیت‌های ارزی مسائل و مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه کاغذ ایجاد کرده است.
مهدی‌پور با اشاره به پیگیری راهکارهای لازم برای تهیه و تأمین کاغذ خاطر نشان کرد: در این راستا از ظرفیت واردات و اختصاص یارانه‌ها برای تأمین کاغذ استفاده می‌شود تا رسانه‌های چاپی بتوانند کاغذ مورد نیاز خود را تأمین کنند.
وی اضافه کرد: تمام برنامه‌ها برای حل مشکلات کاغذ همزمان در حال پیگیری است تا دغدغه فعالان رسانه به کمترین میزان ممکن برسد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط