صادرات خمیرکاغذ هفت تپه به ۱۲ کشور خارجی

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۵/اسفند/۱۴۰۰

مدیرعامل گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه از صادرات خمیرکاغذ تولید این شرکت به ۱۲ کشور خارجی از جمله برخی کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: این محصول که از باگاس نیشکر تولید می شود به دلیل کیفیت بالا مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته است.

سیدعبدالله مؤذنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از ۲۱ هزار دلار خمیرکاغذ از گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه به کشورهای چین ، هند ، ویتنام ، اندونزی ، مالزی ، تایوان ، ایتالیا ، لهستان ، ترکیه ، کلمبیا ، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد خمیر کاغذ به کشورهای چین ، هند و ویتنام صادر شده است گفت: گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه با توجه به استقبال خوب کشورهای مختلف از محصول خمیر کاغذ افزایش تولید و صادرات را برای سال ۱۴۰۱ هدفگذاری کرده است.

مهندس موذنی کاغذ تولید این شرکت را از باگاس یا تفاله نیشکر عنوان کرد و گفت: گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه تنها کارخانه تولید کاغذ از تفاله نیشکر در خاورمیانه می باشد که محصول تولیدی آن مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر در هر شبانه روز۱۴۰ تن خمیر کاغذ سفید و قهوه ای در این شرکت تولید می شود که افزایش ۲۰ تنی برای سال آینده هدفگذاری و برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه تولید سالانه این شرکت شامل انواع کاغذ و خمیر را ۶۶ هزار تن عنوان کرد و گفت:برای سال ۱۴۰۱ افزایش ۹هزار تنی تولید کاغذ و خمیر کاغذ در ا

تلاش برای بومی سازی ماده شیمیایی ضدروغن
مدیر عامل گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه در ادامه به تلاش صورت گرفته برای بومی سازی ماده ضد روغن بکار رفته در تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی تولید شرکت پارس طبیعت سلولز اشاره کرد و گفت: برای بومی سازی تولید این ماده شیمیایی که تولید آن در انحصار سه کشور آمریکا ، ژاپن و اتریش می باشد با یک شرکت دانش بنیان داخلی مذاکره شده است.
مؤذنی گفت: این ماده مصرف بالایی در تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی دارد که با تلاش مهندسان و کارشناسان این شرکت در حال حاضر میزان مصرف آن از هشت درصد به یک درصد کاهش یافته است ضمن اینکه برنامه ریزی برای بومی سازی تولید آن در حال انجام است.
هدفگذاری افزایش ۱۰۰ درصدی تولید کاغذ فلوتینگ
وی در ادامه به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید کاغذ فلوتینگ در این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تن خمیر کاغذ فلوتینگ که در کارتن سازی مصرف دارد در واحد او تی سی ( otc )  این شرکت تولید می شود که این رقم در سال آینده به ۲۰۰ تن در روز افزایش خواهد یافت.
خسارت چهار هزار تنی قطع برق به کارخانه کاغذ پارس هفت تپه
مدیر عامل گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه در ادامه به خسارت وارده به این شرکت ناشی از قطع برق در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: خاموشی چهار هزار تن به تولید کاغذ این کارخانه خسارت وارد کرد لذا به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی بیشتر در تابستان پیش رو  برنامه ریزی برای راه اندازی نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی در این شرکت صورت گرفته و سه دستگاه دیزل ژنراتور خریداری شده است .
پیگیری مطالبات کارگری در کاغذ پارس هفت تپه
مهندس مؤذنی با تاکید بر پیگیری مطالبات صنفی کارگران شاغل در این شرکت گفت: از آنجا که اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یکی از مطالبات صنفی کارگران شاغل در این واحد تولیدی است لذا از پیمانکاران طرف قرارداد که کارگران زیر پوشش آنها هستند خواسته شده تا هر چه سریعتر مطابق ضوابط قانونی طرح طبقه بندی مشاغل را برای کارکنان خود اجرا کنند و در این رابطه شرکت به پیمانکاران مذکور مهلت داده تا هر چه زودتر اقدام کنند.
وی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل یک الزام قانونی است که گروه صنایع کاغذ پارس پیگیر آن می باشد و هزینه مالی اجرای آنرا می پردازد.
مهندس مؤذنی با اشاره به تشکیل شورای اسلامی کار به عنوان مقدمه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت به حضور تعدادی از کارکنان این شرکت در نماز جمعه امروز برای پیگیری مطالبات صنفی خود اشاره کرد و با بیان اینکه توصیه های امام جمعه محترم شهرستان شوش برای همه فصل الخطاب است گفت:حضور کارکنان این شرکت در آیین نماز جمعه امروز شوش و اعلام مطالبات خود به امام جمعه این شهرستان اقدامی شایسته برای جلوگیری از سوء استفاده رسانه های معاند از مطالبات صنفی آنها می باشد.
وی همچنین بر پیگری مطالبات صنفی کارگران تاکید کرد و اظهار داشت:این شرکت بیش از بیست سال است بخشی از فعالیت های خود را به پیمانکاران واگذار کرده است لذا تعدادی از نیروهای شاغل در آن نیز طرف قرارداد با پیمانکاران می باشند البته شرکت بر عملکرد پیمانکاران مذکور نظارت دقیق داشته تا حق و حقوق کارگران تضییع نشود.
مدیر عامل گروه صنایع کاغذ پارس گفت: تعدادی از کارکنان که از ابتدای شروع به کار در این شرکت قرارداد آنها با پیمانکار بوده و اصولا پیمانکار متناسب با نیاز شرکت با آنها قرارداد منعقد کرده است نزدیک به ۲۰ سال سابقه کار دارند و در صورت تغییر پیمانکار بازهم به کارشان ادامه می‌دهند.
وی در خصوص واگذاری بخشی از فعالیت های این شرکت به پیمانکاران بخش خصوصی گفت:علت واگذاری برخی از کارها به پیمانکاران ، ماشین آلات و تجهیزاتی است که شرکت کاغذ پارس این ماشین آلات را در اختیار  ندارد.
 افزایش ظرفیت تولید ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست
مدیر عامل شرکت پارس طبیعت سلولز تنها تولید کننده ظروف یکبار مصرف سازگار با طبیعت از باگاس نیشکر در خاورمیانه نیز گفت: برای نخستین بار در کشور طرح تولید مواد سلولزی که یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید این مواد در دنیا است با استفاده از تفاله نیشکر در شهرستان شوش راه اندازی شد.
دکتر قاسم فدایی ادامه داد: ظروف و قطعات تولید شده در شرکت پارس طبیعت سلولز تنها ظروف یکبار مصرف در کشور هستند که قابلیت تجزیه و کمپوست را دارند ضمن اینکه در دمای مثبت ۲۰۰ درجه سانتیگراد مایکروفر همچنین دمای منفی ۲۰درجه قابل استفاده بوده و هیچ زیانی برای مصرف کننده ندارند.
وی به توسعه و افزایش تولید در شرکت پارس طبیعت سلولز با ورود ماشین آلات جدید خریداری شده اشاره کرد و گفت: چهار خط تولید جدید برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال برای این شرکت خریداری شده  که به این شرکت منتقل شده و پیش بینی می شود تا اواخر امسال نصب و راه اندازی شوند.
دکتر فدایی ظرفیت فعلی این شرکت را ۱۲ هزار تن ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست در سال عنوان کرد و گفت: افزایش این ظرفیت به ۱۶ هزار تن برنامه ریزی شده است.
وی چشم انداز توسعه ای این شرکت را تولید ۶۰ هزار تن ظروف یکبار مصرف سلولزی تجزیه پذیر در سال عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال آینده میزان تولید ظروف یکبار مصرف در شرکت پارس طبیعت سلولز به ۶۰۰ میلیون قطعه در سال افزایش می یابد.
گروه صنایع کاغذ پارس در شهرستان شوش نخستین و بزرگترین شرکت تولید خمیر کاغذ، کاغذ چاپ و تحریر و کاغذ بسته بندی در سال ۱۳۴۹ فعالیت خود را آغاز کرد.
گروه صنایع کاغذ پارس هفت تپه انواع کاغذ فلوتینگ برای مصارف کارتن سازی ، کاغذ سفید و خمیر برای تولید تی شو و ظروف یک بار مصرف ، انواع کاغذ بسته بندی و بهداشتی مورد استفاده در صنایع غذایی و دارویی ، کاغذ رنگی برای مصارف تحریر و اداری همچنین کاغذ کرافت تولید می‌کند.
این شرکت در۲۰ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط