شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در عرصه صنعت چاپ و نشر به میدان بیایند

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۵/فروردین/۱۴۰۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب باعنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، تاکید کرد: هر شرکت دانش‌بنیان دارای طرح و برنامه در این راستا مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار نوروزی با اعضای اتحادیه چاپخانه داران و فعالان صنعت چاپ و نشر با اشاره به اهمیت این صنعت به عنوان یکی از صنایع مهم در کشور، اظهار داشت: تلاش ما کمک به رشد این صنعت است ازاین رو در گام اول سعی داریم موضوع نوسازی این صعنت را پیش بگیریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش دولت برای خودکفایی در حوزه کاغذ چاپ و نشر افزود: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار امسال را «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» قرار دادند هر شرکت دانش‌بنیانی که در این حوزه قصد فعالیت دارد حمایت خواهیم کرد و هر شرکتی که طرح و برنامه‌ای در این راستا داشته باشد آماده همکاری خواهیم بود.
شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در عرصه صعنت چاپ و نشر به میدان بیایند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آئین‌نامه‌ها و قوانین حوزه چاپ و نشر نیازمند بازبینی مجدد است، تاکید کرد: مقرر شده در خصوص حوزه چاپ و نشر جلسه‌ای را با وزارت صمت داشته باشیم تا کارگروه‌هایی را در حوزه چاپ و نشر ایجاد تا بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
به گفته اسماعیلی در حوزه صادرات به ویژه محصولات چاپی نیز به دنبال این هستیم اگر قوانین پیچیده‌ای وجود دارد مرتفع کنیم.
در این جلسه اعضای اتحادیه چاپخانه داران کشور نیز از ملی شدن صنعت چاپ و نشر صحبت کرده و اعلام آمادگی کردند که هرگونه کمکی برای ارتقای این صنعت باشد از هیچ تلاش فروگذار نخواهند بود.
همچنین کنترل محتوای زمانبندی، ضرورت خروج از از مرزهای صنعت چاپ ایران برای صادرات محصولات، ایجاد شرایط برابر میان چاپخانه های خصوصی با دولتی، بازبینی قوانین و ضوابط گذشته و به روزرسانی آنها، تصمیمات جزیره ای دیگر وزارتخانه ها از دیگر موضوعات و پیشنهادات حاضران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در عرصه صعنت چاپ و نشر به میدان بیایند
میریونس جعفری، احمد ابوالحسنی، طاهری آشتیانی، دکتر منصوری، مهندس احمدی، عطا حسینی و مهدی علیان به عنوان نمایندگان اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ و نشر کشور در این جلسه حضور داشتند.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط