سهم ۵ درصدی ایران از بازار صنعت چاپ خاورمیانه

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۵/آذر/۱۴۰۱

بازار صنعت چاپ خاورمیانه

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به سهم پنج درصدی ایران از بازار صنعت چاپ خاورمیانه، از برنامه‌ریزی برای افزایش این سهم در منطقه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بابک عابدین‏، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی گفت: چشم‌انداز خوبی در حوزه‌های صنعت چاپ داریم‏، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی و همچنین فیلم‌های انعطاف‌پذیر که برای اشاعه آنها به‌منظور حضور پر رنگ‌تر در بازارهای جهانی، برنامه‌های خوبی در دست اقدام است.
عابدین به رشد سالیانه ۶ درصدی صنعت چاپ در خاورمیانه و شرق آسیا اشاره و تاکید کرد: اگر به‌دنبال سهم بیشتری از این صنعت هستیم باید به استانداردهای روز جهانی تجهیز شده و محصولات خود را با این استانداردها روانه بازارهای بین‌المللی کنیم.
این مقام صنفی با اشاره به وجود مشکلاتی در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، تاکید کرد: باید تمرکزمان در کشور بر تولید محصولات دارای مزیت نسبی باشد؛ یعنی بتوانیم تولیدات پلیمری و اولفین که‌ محصولات پتروشیمی هستند تمرکز کرده و تولید کاغذ و مقوا را که به محیط زیست کشور آسیب می‌زنند، به حداقل برسانیم و به‌جای آن به واردات آنها بپردازیم.
عابدین در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی «آینده چاپ ایران» (IFPEX) در ۲۰ لغایت ۲۳ دی‌ماه آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به متراژ پنج‌هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه‌بین المللی ایران‌مال برگزار خواهد شد.
این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: با توجه به مرزهای مشترک کشورمان با ۱۵ کشور همسایه که به‌طور عمده مصرف‌کنندگان محصولات چبازار صنعت چاپ خاورمیانهاپی ایران هستند، می‌تواند درآمدزایی و ارزآوری خوبی برای کشورمان به دنبال داشته باشد.
وی گفت: در این راستا هدفگذاری شده تا با نمایندگان و هیات های تجاری از هفت کشور همسایه یعنی افغانستان، عراق، ارمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، سوریه و اقلیم کردستان عراق دیدار، جلسات B to B و گفت‌وگو داشته باشیم، همچنین بسته‌های ویژه‌ای برای حضور هیات‌های این کشورها در نظر گرفته شده است.
عابدین خاطرنشان‌کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی، همچنین دوره‌های تخصصی مدیریت رنگ در طراحی و پیش از چاپ، ساختار طراحی و بسته بندی و طراحی محصول در چاپ فلسکو، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دخواهد بود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط