زمزمه خبرهای بد از کارخانه فرومنگنز اسدآباد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۸/آبان/۱۴۰۱

کارخانه فرومنگنز

از کارخانه فرومنگنز اسدآباد خبرهای بدی به گوش می‌رسد. آیا باز هم قرار است امید اشتغال جوانان خاموش شود و کارخانه ای که با ده‌ها جلسه و دوسال تلاش نماینده مردم و همراهی‌ مسئولان کشوری و استانی پس از ۱۰ سال وقفه راه اندازی شد، به قربانگاه سلیقه و سیاست برود؟

این مطلبی است که در کانال منتسب به نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از صبح امروز نظر هر مخاطبی را به خود جلب می کند.
در ادامه این مطلب آمده است: “نماینده مردم از حق کارگران کوتاه نخواهد آمد و قطعا مراجع امنیتی، قضایی و نظارتی هم به وظایف خود عمل خواهند کرد.”
درباره این مطلب اختصاصی درج شده در کانال تلگرامی منتسب به نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فعلا در این ارتباط بنای مصاحبه ندارم اما خبرهایی داریم که به نظر می‌رسد در این کارخانه گویا کارشکنی‌هایی ‌می‌شود و در صورت شفاف شدن موضوع در این ارتباط قطعا مصاحبه خواهم داشت.
کیومرث سرمدی‌واله در رابطه با مطلب درج شده در کانال تلگرامی منتسب به خود تصریح کرد: به عنوان آلارم و در جریان بودن مردم از موضوع تنها تا این حدود در کانال تلگرامی مورد نظر به آن اشاره کرده‌ایم.
در این کانال تلگرامی منتسب به نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین آمده است: “سرمدی بدون توجه به شائبه وجود نام برخی سیاسیون در جمع سهامداران و اعضای هیات مدیره شرکت مستأجر، با تلاش لازم موجب  ایجاد ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه شد  و حتی سرمایه‌گذار را در اخذ مبلغ قابل توجهی ارز با تشکیل جلسه با معاون بانک مرکزی کمک کرد تا جایی که اکنون این کارخانه به یکی از سرآمدترین واحدهای صنعتی استان تبدیل شده است ضمن اینکه نماینده مردم اسدآباد بدون توجه به حواشی، زمینه فعالیت سرمایه گذار در پروژه های گلخانه بزرگ اسدآباد و کارخانه کاغذ را نیز فراهم کرد، امیدواریم با تلاش دلسوزان نظام، جوانان تازه کاریافته اسدآباد چراغ این پروژه ملی را خاموش نبینند.
حسین اسکویی، سرمایه گذار بخش خصوصی کارخانه فرومنگنز نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از حدود دو ماه پیش این کارخانه صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال تولید است و خوشبختانه مشکلی در رابطه با تولید نداریم.
به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۰ کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به علت نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌ تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شد که با پیگیری‌های لازم طرح فوق توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت “برسم لعل” به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود.
این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۲ هزار تُن فرومنگنز در سال را خواهد داشت که در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت این ظرفیت تولید فعلا کمتر است.
در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد فرومنگنز مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود، کشور ایران براساس آمار مربوط به سه سال پیش دارای ۲۰۰ تا  ۲۵۰ هزار تُن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به ۳۰ هزار تُن افزایش یابد حدود ۱۰ درصد فرومنگنز کشور را تأمین می‌کند.
کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن و گلخانه ۴۰ هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد سه طرح بزرگ صنعتی و گلخانه‌ای بوده که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به نام حسین اسکویی در حال اجراست و تا پایان سال این طرح‌ها در شهرستان افتتاح خواهد شد و به بهره برداری می‌رسد

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط