دوربرگردان قیمت خودرو در بازار

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۸/آبان/۱۴۰۰

بازار خودرو پس از دو هفته روند نزولی اولین هفته آبان ۱۴۰۰ را با رشد قیمتی تا سقف ۲.۵ درصدی به پایان رساند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار در هفته سپری شده    رشد ۱تا ۴ میلیون تومانی داشت، رشد قیمتی که فعالان بازار آن را به افزایش قیمت دلار نسبت می دهند. به گفته فعالان بازار خودرو نرخ دلار چندی است که نوسان دارد و این امر علاوه بر سردرگمی بازارهای سرمایه ای، بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده، بطوریکه بازار خودرو که مدتی بود مسیر خود را از دلار جدا کرده بود مجدد با اثربخشی از قیمت دلار در بازار قیمت گذاری می شود.

از سوی دیگر هر چند بازار خودرو در هفته سپری شده با افزایش قیمت روبرو شد، اما به گفته فعالان بازار عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود است و این امر موجب فریز شدن بازار شده تا تغییرات پی در پی قیمت ها در بازار خرید و فروش تاثیر چندانی نداشته باشد.

 روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «سمند LX با موتور EF7» و «شاهین» خودروهایی بودند که رشد قیمتی نداشتند اما سایر خودروها رشد ۰.۵ تا ۲.۵ درصدی قیمت را در بازار تجربه کردند. براساس رصد بازار خودروها در هفته سپری شده، خودروهای «سمند سورن پلاس»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و «تیبا ۲» معمولی با افزایش ۴ میلیونی بیشترین رشد قیمت را در اولین هفته آبان ماه ثبت کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در اولین هفته آبان ماه، خانواده کوییک افزایش ۱ تا ۲ میلیون تومانی در بازار داشتند.  بنا براعلام فعالان بازار خودرو، «کوییک معمولی» در این هفته یک میلیون تومان رشد قیمت یافت و «کوییک R » نیز دو میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد. با این شرایط قیمت، «کوییک معمولی» در بازار به ۱۷۲ میلیون تومان رسید و «کوییک R» هم در بازار ۱۷۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

خودروی «شاهین» که هفته سوم مهرماه، رکوردار افت قیمت بود، در اولین هفته آبان ماه ثبات قیمت را پیش گرفت و این خودرو همچون هفته قبل ۳۲۸ میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون ۳۲۸ میلیون تومانی است.

قیمت محصولات پژو در بازار

هفته اول آبان ماه برای خانواده پژو ۲۰۶ هفته پرهیجانی بود، بطوریکه این خانواده در هفته سپری شده رشد ۲ تا ۴ میلیونی قیمت را تجربه کردند. در این هفته «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در بازار رشد ۴ میلیونی داشتند و قیمت آنها به ترتیب به ۲۹۵ و ۲۹۲ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز افزایش ۲ میلیون تومانی را ثبت کرد و قیمت آن در اولین هفته آبان به ۲۵۱ میلیون تومان رسید.

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در اولین هفته آبان ماه «سمند lx با موتورEF7» همانند هفته قبل ثبات قیمت داشت و همچنان با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش  شد. «سمند سورن پلاس» هم در این مدت ۴ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۳۱۳ میلیون تومان رسید.

قیمت خانواده تیبا

مروری بر روند بازار خودروها نشان می دهد که در هفته مورد بررسی تیبا صندوقدار افزایش قیمت دو میلیون تومانی داشته و ۱۵۰ میلیون تومانی شده است. «تیبا ۲» معمولی هم با افزایش چهار میلیون تومانی با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان دست به دست شد. ساینا هم با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت از مرز ۱۶۰ میلیون تومان عبور کرد و ۱۶۱ میلیون تومان قیمت خورد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط