جنگ روسیه و اوکراین فعالیت کارخانه های فولاد و کاغذ در ایتالیا را متوقف کرد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۴/اسفند/۱۴۰۰

در ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، کارخانه های کاغذ و فولاد به دلیل افزایش سرسام آور قیمت گاز طبیعی، فعالیت خود را متوقف می کنند.

قیمت گاز طبیعی از سال ۲۰۲۱ با کاهش ذخایر در اروپا افزایش یافته بود، بحران انرژی باعث افزایش هزینه‌های برق، غذا، تدارکات و همه چیز برای مردم و مشاغل شد.
اکنون با تهاجم روسیه به اوکراین و مجموعه تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا، اعضا و متحدانش بر آن وضع کرده‌اند، ترس از اینکه درگیری منجر به قطع انرژی شود، قیمت انرژی را افزایش داده است.
تأثیر این افزایش در ایتالیا فراتر از کارخانه کاغذسازی است که همه چیز را از جعبه پیتزا گرفته تا بسته بندی مبلمان و کارخانه های فولادی که کوره های برقی را خاموش می کنند، می سازد و به ماهیگیرانی که در بنادر می مانند و تورهای خود را تعمیر می کنند گسترش می یابد زیرا با افزایش قیمت نفت مواجه می شوند.
ایتالیا به شدت به انرژی روسیه وابسته است  حدود ۴۰ درصد برق در ایتالیا از گاز طبیعی تولید می‌شود که عمدتاً از روسیه می‌آید، در حالی که تقریباً یک چهارم آن در آلمان، یکی دیگر از واردکنندگان بزرگ و بزرگ‌ترین اقتصاد این قاره، تولید می‌شود.
طی ۱۰ سال گذشته، وابستگی ایتالیا به گاز طبیعی روسیه از ۲۷ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته است – واقعیتی که نخست وزیر ماریو دراگی از آن ابراز تاسف کرد. رهبران اروپایی در نشست روز جمعه در ورسای در خارج از پاریس  درباره راه های کاهش آن بحث کردند .
فاینانس یاهو گزارش می دهد که یک کارخانه کاغذ مستقر در ونتو، فعالیت های شش کارخانه ای را که برای تامین یک سوم نیازهای بسته بندی ایتالیا، کاغذ بازیافت می کنند، به حالت تعلیق درآورده است.
فرانچسکو زاگو، مدیر عامل کارخانه کاغذ، Pro-Gest SpA ، اظهار داشت که آنها خود را در نتیجه قیمت های بالای انرژی با ضررهای بزرگی مواجه کرده اند.
قیمت انرژی از ۹۰ یورو در مگاوات ساعت به بیش از ۳۰۰ یورو در مگاوات ساعت رسیده است.
او گفت برای اینکه سودآور باقی بماند، باید قیمت ها را از ۶۸۰ یورو در تن به ۱۲۰۰ یورو تقریباً دو برابر می کردند – که در بازار امکان پذیر نیست
وی ادامه داد و اظهار داشت که علیرغم تعلیق فعالیت در شش کارخانه آنها، آنها هنوز هم انبار کافی برای باز نگه داشتن سایت های شرکت تولید جعبه های مقوایی و سایر بسته بندی ها، تامین صنایع از مواد غذایی گرفته تا داروسازی و مبلمان را دارند. اما ممکن است به زودی تمام شود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط