تولید ۳۴ هزار تن انواع کاغذ در مازندران

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/تیر/۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۳۴ هزار تن انواع کاغذ چاپ و تحریر و صنعتی در سه ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نیک نژاد در بازدید دستیار و بازرس ویژه وزیر اقتصاد از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، گفت: ۳۴ هزار تن انواع کاغذ چاپ، تحریر و صنعتی در سه ماه ابتدایی امسال در این شرکت تولید شده است.
مدیر عامل صنایع چوب وکاغذ از اجرای تعهد خود به دولت سیزدهم در خصوص تولید کاغذ کتب درسی خبر داد و گفت: بر آنیم در سال ۱۴۰۱ با تولید ۱۲۴۰۰۰ تن انواع کاغذ و شکست رکورد جدید در سال‌های اخیر بخشی از نیاز کشور را در حوزه استفاده از کاغذ ایرانی در چاپ کتب درسی و همچنین حوزه‌های دیگر چاپ و نشر بی نیاز کنیم.
به گفته نیک نژاد روند تولید در سه ماهه اول امسال بیانگر افزایش ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال و همچنین متوسط تولید ماهانه در ۳ ماه ابتدایی سال از متوسط ۶ سال گذشته بیشتر است.
او افزود: از زمان اجرای طرح تنفس جنگل، شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و ضروری است با حمایت دستگاه‌های اجرایی شرایط برای بهبود وضعیت تولید فراهم شود.
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ضمن تجلیل از دولت سیزدهم در حمایت از صنایع داخلی خواستار تدوام این حمایت‌ها و رفع مشکلاتی از قبیل کمبود برق برای تولید کالایی با ارزش همچون کاغذ و کاهش و حذف تعرفه‌های گمرکی برای مواد اولیه و حمایت‌های مالیاتی از این صنعت شد.
دکتر پهلوان دستیار ویژه وزیر اقتصاد نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت تداوم تولید در حفظ چرخه اقتصادی منطقه خاطر نشان کرد: امروز  کشور با تکیه بر توان داخلی می تواند بخش اعظمی از نیاز خود را مرتفع سازد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط