تولید سالانه ۴هزار تن کاغذ فیلتر در استان مرکزی

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۶/آذر/۱۴۰۰

با تولید سالانه ۴هزار تن کاغذ فیلتراز خروج ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

ه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ فتحعلی خانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کاغذ فیلتر در فراهان گفت: به دلیل تکنولوژی متفاوت نسبت به تولید کاغذ و برخورداری از دقت و نیاز به عبور هوا بالا تولید این محصول تنها در اختیار هفت کشور دنیا بود که در آسیا تنها کره جنوبی و چین آن را تولید می کردند.
فتحعلی خانی گفت: با بهره گیری از توان متخصصان صنعت و دانشگاه ماشین آلات و تکنولوژی تولید کاغذ فیلتر در این شرکت بومی سازی شده و سالانه ۱۰ هزار تن محصول تولید می شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه تامین کننده نیاز ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک وبزرگ تولید کننده فیلتر در کشور است گفت: کاغذ فیلتر در صنایع خودرو،فیلترهای صنعتی ،پالایشگاهی ونیروگاهی پرکاربرد است.
فتحعلی خانی افزود: تخصیص ارز ترجیحی و واردات کاغذ فیلتر باعث شده که این واحد صنعتی دانش بنیان تنها با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت کند واین درحالی است که این محصول در کشور پرکاربرد و پر مصرف است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فیلتربیان داشت: محصول تولیدی از استاندارهای ملی و جهانی برخوردار است ونسبت به نمونه خارجی حداقل ۳۰ درصد ارزان تر بوده که با حذف هزینه حمل و نقل بین المللی و تشریفات واروات قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان پایین دستی، نمونه ایرانی نسبت به وارداتی تا ۵۰ درصد ارزان تر خواهد شد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط