اواسط سال آینده از واردات کاغذ بی‌نیاز می‌‌شویم/ توقعات در بودجه ۱۴۰۲ برآورده نشد

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۹/بهمن/۱۴۰۱

واردات کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عزم دولت برای خود‌کفائی در تولید کاغذ تاکید و بیان کرد: به یاری خدا با رفع همه موانع اواسط سال آینده هیچ نیازی به واردات کاغذ خارجی نداریم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر یک روزه به استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در پاسخ به مشکلات مربوط به حوزه کاغذ گفت: کاغذ حوزه نشر کتاب و مطبوعات را تا یک‌سال و نیم آینده تامین می‌کنیم. در داخل کشور شعار خودکفائی تولید کاغذ را عنوان کردیم و به یاری خدا با رفع همه موانع اواسط سال آینده هیچ نیازی به کاغذ خارجی نداریم. این کار بزرگی بود که وزارتخانه انجام داد؛ البته اعلام این موضوع زمینه‌ساز ایجاد مسئولیت می‌شود اما این را می‌گویم تا مسئولیت آن روی گردن وزارتخانه باشد که دنبال کار برویم و منتظر نباشیم ۱۰ سال آینده این کار انجام شود یا خیر.
اسماعیلی با حمایت از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: بنده نخستین خرید مجازی کتاب را از زاهدان انجام دادم. در این نمایشگاه یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب فروخته و به هزار و ۲۰۰ شهر و هزار و ۸۰۰ روستا از طریق پست به صورت رایگان کتاب‌ها ارسال شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: در نمایشگاه‌ها سعی می‌کنیم تخفیف‌های خوبی را در نظر بگیریم تا بخشی از نیازها مرتفع شود.
اسماعیلی درباره شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ به صورت مجازی یا حضوری، گفت: برای برگزاری همزمان یا به شیوه نمایشگاه ۱۴۰۱ شورای سیاستگذاری هنوز تعیین تکلیف نکرده است. نخستین جلسه با حضور بنده انجام شد و ان‌شاالله به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی درباره تخصیص اعتبار بودجه فرهنگی در حوزه کتاب در بودجه سال جاری کرد: توقعات در بودجه برآورده نشد، اما تلاش می‌کنیم ان‌شاالله با رایزنی‌های جدید این مسئله را حل کنیم.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط