افزایش ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت خرید پسماند خشک از شهروندان

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۳/آذر/۱۴۰۰

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی انواع پسماند خشک که توسط غرف بازیافت، اپلیکیشن‌ها و ماشین‌های ملودی جمع‌آوری می‌شوند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی عزیزی با اعلام این خبر گفت: به طور متوسط ۳۰ درصد از پسماندهایی که روزانه توسط شهروندان در تهران تولید می‌شود، خشک است و کم‌تر از ۱۰ درصد از این میزان توسط غرف بازیافت، اپلیکیشن‌ها و خودروهای ملودی جمع‌آوری می شود.
وی با بیان اینکه این میزان مشارکت در تحویل پسماندهای خشک توسط شهروندان پایین است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با اجرای سیاست‌های تشویقی میزان مشارکت مردم در این زمینه را افزایش دهیم. به همین منظور، در روزهای گذشته با ارسال دستورالعمل جدید، قیمت خرید پسماندهای خشک توسط شهرداری تهران را افزایش داده‌ایم.
عزیزی با تاکید بر اینکه این تصمیم همزمان با افزایش قیمت بسیاری از محصولات بهداشتی گرفته شده است، تصریح کرد: در مقایسه با قیمت پسماند خشک در بهمن ماه ۱۳۹۹، در آذرماه ۱۴۰۰ قیمت برخی از اقلام مانند پسماند نان خشک با ۶۷ درصد، مقوا و کارتن با ۴۸ درصد، کاغذ و روزنامه با ۱۰۰ درصد، ظروف پلاستیکی با حدود ۷۱ درصد، شیشه با ۷۴ درصد و پسماند خشک درهم با ۴۶ درصد افزایش همراه بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه این افزایش قیمت شامل تمامی محصولات می شود، گفت: در مجموع،قیمت خرید پسماند خشک در مجموع ۲۳ درصد افزایش یافته است.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، وی در پایان عنوان کرد: به طور معمول، روزانه ۴ تن پسماند توسط اپلیکیشن ها جمع آوری می‌شود. علاوه بر این، هر یک از ۴۴۵غرفه بازیافت روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو پسماند خشک را از شهروندان تحویل می‌گیرند. البته این میزان در مقابل میزان پسماند خشکی که روزانه توسط شهروندان تولید می‌شود چندان قابل توجه نیست. از این رو، امید داریم تا با اجرای طرح مذکور، میزان مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماند خشک و حفظ محیط‌زیست افزایش یابد.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط