افت مجدد قیمت نفت پس از داده‌های رسمی افزایش موجودی ذخایر آمریکا / مشکلات چین از عوامل افت بازار

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۸/مهر/۱۴۰۰

به دنبال تایید رسمی افزایش موجودی ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته، قیمت طلای سیاه روند نزولی در پیش گرفت.

ه گزارش رویترز، پس از اینکه آمار رسمی، افزایش غیرمنتظره موجودی ذخایر آمریکا را نشان داد، قیمت نفت روز پنجشنبه مجددا افت کرد؛ اگرچه به نظر می‌رسد قیمت‌ها پس از رشد اخیر اکنون به ثبات رسیده است.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال افت ۰.۶درصدی در روز چهارشنبه، ۱۱سنت کاهش یافت و به ۷۵دلار و ۵۳سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از کاهش ۰.۶درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۵سنت افت، به قیمت ۷۴دلار و ۷۸سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که موجودی ذخایر نفت و سوخت این کشور در هفته گذشته افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۴سپتامبر، ۴.۶میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۱۸.۵میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند میزان آن ۱.۷میلیون بشکه کاهش یابد.

اما با این حال، هر دو قرارداد نفتی در اوایل جلسه معاملاتی به سطح بالاتری متمایل شدند. پس از اینکه برنت روز سه‌شنبه وارد کانال ۸۰دلاری در هر بشکه شد (بالاترین سطح در طول سه سال اخیر) و سپس برای دو روز متوالی روند نزولی در پیش گرفت، به نظر می‌رسد که روند صعودی بازار نفت به دنبال شکستن مانع بعدی است.

جوزف پری، تحلیلگر استون ایکس اذعان داشت: “نفت ۸۰دلاری بیش از حد بالا نیست.”

افزایش موجودی ذخایر آمریکا در حالی صورت گرفت که تولید این کشور تقریبا به سطح قبل از وقوع طوفان آیدا بازگشته است. تولید نفت در هفته گذشته ۱۱.۱میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

در سمت تولید، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، احتمالا در هفته آینده به توافق برسند که بر برنامه خود مبنی بر افزایش عرضه به میزان ۴۰۰هزار بشکه در روز در ماه نوامبر باقی بمانند.

از طرفی، بحران برق و نگرانی‌های بازار مسکن در چین اخیرا روند بازار را تحت تاثیر قرار داده و تحلیلگران بر این باورند که هر گونه پیامد برای دومین اقتصاد بزرگ جهان به معنای آسیب به تقاضای نفت است.

لازم به ذکر است که چین، بزرگترین واردکننده نفت در جهان و دومین مصرف‌کننده آن پس از ایالات متحده به شمار می‌رود.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط