افتتاح طرح توسعه یک واحد کاغذ سازی، صنعتی در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۱۹/بهمن/۱۴۰۱

شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت

رئیس سازمان صمت فارس گفت: حمایت از فرآیند تکمیل، ساخت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان و سازمان صمت است.

همزمان با ششمین روز گرامیداشت ایام الله دهه فجر آئین افتتاح و بهره برداری از طرح توسعه کارخانه نگین کوثرپارس تولید کاغذ‌های فلوتینگ، تست لاینر و کرافت در شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت با حضور استاندار فارس، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرماندار مرودشت، امام جمعه این شهرستان، مدیران استانی، شهرستانی و سرمایه گذاران انجام شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طرح توسعه کارخانه نگین کوثر پارس تولید کننده کاغذ‌های فلوتینگ، لاینر و کرافت با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالیانه ۱۶ هزارتن با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌ها بستر جدیدی از اشتغالزایی و راهکاری موثر در راستای توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند افزود: با بهره برداری از این طرح توسعه برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

 

گفتنی است؛ فاز اول این واحد صنعتی سال ۱۳۹۴ با ظرفیت ۱۴ هزارتن واشتغال ۶۰ نفر به بهره برداری رسید و سال ۱۳۹۹ اجرای طرح توسعه این واحد آغاز و درسال ۱۴۰۱ با میزان ظرفیت ۱۶ هزارتن به بهره برداری رسید که مجموع ظرفیت ایجادشده فاز اول و دوم ۳۰ هزارتن با اشتغال ۱۱۰ نفر است.

 

رییس سازمان صمت گفت: طرح مذکور نقش و اهمیت ویژه‌ای در صنایع بسته بندی پایین دستی جهت تولید ورق‌های چند لایه و کارتن‌های بسته بندی در این صنعت دارد و ضمن حفاظت از محیط زیست با استفاده از کاغذ و مقوای بازیافتی حاصل از محصول نهایی همین کاغذ ها، مجدد تهیه و به چرخه تولید باز می‌گردد.

 

ایزدی با تاکید برضرورت توجه به واحد‌های صنعتی اضافه کرد: حمایت از فرآیند تکمیل، ساخت و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان و سازمان صمت در راستای تکمیل فرآیند زنجیره تولید محصولات دراستان و کشور است.

 

منبع

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط