افتتاح کارخانه جدید کاغذ برای از بین بردن وابستگی کاغذ خارجی ترکیه

نویسنده: محمد

در تاریخ: ۲۸/دی/۱۴۰۰

ترکیه روز شنبه یک کارخانه بزرگ تولید کاغذ افتتاح نمود که وعده می دهد و واردات را کاهش دهد و در عین حال فروش خارجی خود را افزایش دهد.

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه فاز اول گفت: کارخانه کاغذ باتی کیپاش که در استان آیدین در غرب ساخته شده است به کاهش ۲۵۰ میلیون دلاری (۳.۳۸ میلیارد لیره) واردات سالانه کاغذ ترکیه کمک می کند.
اردوغان گفت: این تاسیسات غول پیکر همچنین راه را برای صادرات به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار هموار می کند و در مرحله اول با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.
فاز دوم این کارخانه که دارای مساحت  ۲۰۰۰۰۰ متر مربع (۲.۱۵ میلیون فوت مربع) در مجموع ۳۳۰ هکتار است، انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.
وی افزود: برای مرحله دوم ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده است که ۴۰ درصد آن تکمیل شده است. اردوغان گفت: پس از تکمیل، اشتغال اضافی برای ۶۰۰ نفر نیز در آنجا فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور این کارخانه را به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدی در ترکیه و اروپا نامید که کرافت لاینر،  تست لاینر سفید و کاغذهای لاینر کرافت سفید مورد استفاده در بسیاری از زمینه ها را تولید خواهد کرد.
وی افزود: این تسهیلات که به واردات ۲۵۰ میلیون دلاری کاغذ کشورمان پایان می‌دهد، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار نیز صادرات خواهد داشت. اردوغان گفت: به این ترتیب، تسهیلات ما به کاهش کسری حساب جاری تا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز خدمات مهمی را نیز اجرا خواهد کرد که از تحول سبز اقتصاد ترکیه حمایت می کند، زیرا این محصولات از ۱۰۰ درصد کاغذ باطله قابل بازیافت ساخته خواهند شد.
اردوغان گفت: کارخانه ما به لطف فناوری پیشرفته خود از قطع ۱۲ میلیون درخت در سال در مرحله اول و ۲۱ میلیون درخت در مرحله دوم جلوگیری می کند.
تاسیسات ما که انرژی مورد استفاده خود را تولید خواهد کرد، منافع بسیار جدی برای اشتغال، اقتصاد و طبیعت کشور به همراه خواهد داشت.
بیش از ۴۱۰۰ شرکت در صنعت تولید کاغذ فعالیت می کنند که در مجموع حدود ۸۰۰۰۰ نفر را استخدام نموده اند
اردوغان گفت: ارزش افزوده این بخش که گردش مالی آن بیش از ۹۱ میلیارد لیره (۶.۷ میلیارد دلار) است بیش از ۲۰ میلیارد لیره است.
رئیس جمهور گفت: تعداد بنگاه ها و اشتغال در این بخش طی ۱۲ سال گذشته دو برابر شده است، در حالی که گردش مالی و ارزش افزوده ۹ برابر شده است.
اردوغان گفت که دولت ۱۱۶۶ گواهی سرمایه گذاری به ارزش مجموعا بیش از ۴۲ میلیارد لیره را برای تولید کاغذ در دهه گذشته تمدید کرده است.

نظرات

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

پست های مرتبط